måndag 26 januari 2009

Ytterligheter

Idag gick jag från att gapskratta högt på löprundan till att bli helt energi och orkeslös. Anledningen att jag gapskrattade var en kille jag kom att tänka på som jag såg precis utanför jobbet. Det är två olika företag som huserar i huset där jag jobbar men nu ska dom andra flytta ut. En kille i vit skjorta, slips och finbyxor gick framför mig med en svart sopsäck. Uppenbarligen skulle han slänga den i en container som stod en bit bort. Trots att han stod en meter från containern när han slängde iväg säcken så råkade han slänga den utanför. Jag kunde inte låta bli och tycka det var oerhört komiskt och det tyckte han också. När han vände sig om insåg han att jag hade sett allt och skrattandes sa han högt "Hade inte riktigt ställt in kikarsiktet". Han insåg att det var komiskt och bjöd på det. Nice med sån självironi.

Tyvärr hade jag nog ätit lite dåligt idag för efter ungefär hälften av rundan så blev jag helt orkeslös. Jag känner igen det. Jag blir sugen på gröna äpplen och när jag kommer hem kastar jag mig över mjölken i kylen (om det finns). Undrar vad det beror på. Jag hade ätit men uppenbarligen helt fel mat. Jag åt Yakniku, dvs ris & kött. Det bord inte vara helt fel...Jag får fråga någon för jag blir lite nyfiken. Mest på det här med äpplena....

Nu ska jag gå och ta lite mer mjölk, en dusch och sedan sängen.

God natt alla!

/HSJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar