onsdag 7 januari 2009

VM i disciplin

Jag har haft svårt att komma upp på morgonen rätt länge nu. Det har inget att göra med att jag sover för lite jag är bara jäkligt seg. Idag har jag haft disciplin så det räcker och blir över för säkert tre personer. Vilken viljestyrka! Jag lyckades komma upp precis den tiden jag tänkt mig. Tricket var att lägga mobiltelefonen, som fungerar som min alarmklocka, inne undangömd under ett skrivbord. När den ringde var jag tvungen att kliva ur sängen. Fixade biffen!

Men, det är inte det enda disciplinerade jag gjort idag (sa hon och slog sig för bröstet). Trots att det var lockande program på TV (Top Model 11), svinkallt, halt, jag var trött och rumpan skrek av träningsvärk så kom jag ut på en löprunda.

Nu sitter jag med fötterna i ett fotbad för att fila bort raviner likt Grand Canyon på hälarna. Imorgon ska dom nämligen visas upp. Men det berättar jag om imorgon.

Förresten, halt underlag övervinner man enkelt med fiffiga broddar avsedda för löpskor som man köper på sportbutiken.

Sov gott!

/Hallonsmultronjordgubb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar