tisdag 6 januari 2009

Nöjd


Idag är jag mest nöjd med att jag faktiskt fullföljde mina planer. Även om jag kom upp en timme senare än planerat så kom jag iväg. Det blev en fin dag även om solen inte riktigt lyckades tränga igenom det tunna molntäcket helt. Och så blåste det. Helt ok åt ena hållet men det blev rätt slitigt på vägen tillbaka. Men, då fick jag upp pulsen lite och aktiviteten kan helt klart få sortera in under "träning inför Tjejvasan".

Men jäklar vad mycket folk det var! Det framgår inte riktigt av bilden men det fullkomligt myllrade med familjer, barn, hundar och barnvagnar.

Idag blev jag verkligen påmind om att jag älskar vinter. Det kunde gott få komma lite mer snö också. Undrar om det inte snöar lite nu?

Jag är ju ny på det här med att blogga. Jag förstår nu att själva skrivandet endast är halva upplevelsen. Det är faschinerande att kunna ta del av människors allra innersta. Både på gott och ont. Många bär på stor sorg och kämpar varje dag som går (power & glory till er!). Själv har jag det fantastiskt bra även om jag också slåss med lite mörkare tankar då och då. Eller midvinterbleka kanske jag borde säga. För dom är inte så farliga när allt kommer omkring. Men var och en får ju utgå från sig själv. I våras hände något fantastiskt. Alla möjliga på jobbet började kommentera hur pigg, glad och snygg jag såg ut. Min chef som normalt inte brukar fråga om personliga saker frågade till och med om jag var kär. Det var jag verkligen inte. Men, jag mådde ovanligt bra. Han frågade skämtsamt om jag kanske var kär i mig själv. Så var det nog faktiskt. Eller är.

Jag försöker verkligen undvika att låta självgod och mallig men det kanske är det som är mitt bidrag till bloggvärlden. En ärlig blogg om mitt liv där jag inte bara delar med mig när jag känner mig låg, men också beskriver när jag mår riktigt bra. Inte några historier som förskönar något. Men en beskrivning av en bra dag förtjänar väl lika målande och uppriktig beskrivning som en dålig dag? Jag tror och hoppas det kan vara inspirerande.

Som idag. Jag blir lycklig när vinden blåser i ansiktet och snoret rinner. Att sedan få sätta sig, packa upp matsäcken, och upptäcka att man varit jäkligt ambitiös och packat ner en färdigskalad apelsin då är det snudd på Halleluhja.

Hell yes! Livet leker. Framförallt känner min rumpa att den lever och är lycklig. Övningarna igår var...effektiva.

Puss & Kram

Hallonsmultronjordgubb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar