lördag 24 januari 2009

Havregrynsgröt & filéade apelsinklyftor...

God morgon!

Sitter vid frukostbordet och jäser efter en god frukost. Eller, den är inte riktigt avslutad än för jag har ägget och kaffet kvar. Så här på vintern har jag en frukostfavorit. Apelsiner är så fruktansvärt goda perioden december/Januari så jag äter säkert ett kilo i veckan. Därför har havregrynsgröt med apelsinklyftor blivit en favorit. Kunde inte låta bli att fundera över om det var en frukost som Hugh skulle uppskatta. Han verkar tänka på vad han äter i alla fall. Vi sprang på varandra igår igen och snackade lite. Han var så snygg så jag höll på att säga något om hans fisyr (nyklippt). Men jag lyckades hålla inne med det. Inget fel med komplimanger men det är nog lite tidigt i vår bekantskap trots allt.

Han för sport på tal ganska mycket, undrar om han gillar det? Det hade inte varit min första gissning. Eventuellt så tror jag han är intresserad om det är något utöver det vanliga typ just det som han själv nämnde Rugby. Gå på fransk restaurang där dom visar Rugby VM och Frankrike är i finalen, eller gå på Engelsk pub när England spelar VM- kval (för dom kommer ju aldrig längre mohahaha). Gjorde det senare själv en gång och det var som att vara utomlands i sin egen stad. Kan helt klart att rekommenderas! En drömsemester vore fotbolls VM i Sydafrika. Kombinera FotbollsVM med att glida runt på vinprovning runt om i Sydafrika. Kanske Hugh & jag? hehe...Hallon håller nog på att bli lite betuttad. Han förde i alla fall lunchen på tal igen så nu vet jag inte bara att han var seriös när han föreslog det utan jag fick möjlighet att igen vara tydlig med att jag minsann var med på noterna. Så nu får vi se när det blir!

Det är uselt väder idag men jag tänkte ge mig ut och ta den stora löprundan i alla fall. Jag är väl lite knäpp men jag gillar att springa när det är dåligt väder. Jag känner mig stark då. Bara det inte är halt ute så går det bra. Sedan tror jag att jag ska bara lite barnvakt i några timmar. Det blir soft för lilla A sover nog när jag kommer dit, lite gröt (hon också!), lek och sedan kommer hennes föräldrar nog hem. Men jag vet inte riktigt hur det blir för dom har inte hört av sig än.

Ikväll är det ut och äta plus lite drinkar med tjejerna. Det ska bli mysigt förutom att jag eventuellt är helt pank. Får se hur jag löser det...

Nu ska jag ringa min kära bror och höra hur han och hans familj har det.

Hej så länge!

/HSJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar