måndag 16 februari 2009

Krokodiltårar och ett försök till harmoni och lugn...

Stängde just ner "jobbdokumenten" i datorn och hoppade i säng. Jag ska hålla i en utbildning imorgon inom ett produktområde som är helt nytt för mig. Jag fick ansvaret för den förra veckan. Som tur är ska jag utbilda ett gäng helt nya säljare. Så oavsett så kan jag mer än dom. Men det är ändå lite material som ska tas fram.

Så nu tänkte jag byta mode till lite mer...harmoni. För att få rätt "ambience" på mitt inlägg så googlade jag på "harmonisk bild". Ovan var en av de första dom dök upp. Haha...ja för någon finnig tonårig grabb så är det särkert Nirvana.

Måste bearbeta lite vad som hände igår efter mitt inlägg. Hade rätt mycket sms kontakt med konsthandlaren. Först var det bara lite kring konstrundan jag varit på, vilka verk jag gillade och inte och sedan blev det faktiskt lite tårar från min sida. Även han skrev att han hade tårar i ögonen. Insidan (och utsidan för den delen) av hans huvud är så vackert och han skrev saker som var helt oemotståndliga. Om hur hans son hade undrat över vem flickan i rulltrappan var...Han hade svarat "en kompis". "Bra" hade sonen nöjt svarat. Vilket var en ovanlig reaktion från denne lille femåringe skeptiker. Han verkade nöjd med att hans pappa kände mig. Sedan att han hade kallat mig för "flicka" och inte "tant" var ju förstås pluspoäng =)


Det allra allra bästa vore förstås om han slutade höra av sig till mig. Men han klarar inte av det. Det är faktiskt han som tar initiativ de flesta gångerna. Jag har inte hjärta att be honom sluta. Jag har förresten gjort det flera gånger och det har misslyckas. 3 månader är det längsta som vi inte hörts av tror jag. Om det inte hade varit att jag nuförtiden känner ganska starkt att jag kan bli kär i någon annan så hade jag satt hårt mot hårt. Som "Hugh" till exempel =)

Jag tog tag i "Lunchen" idag och mailade honom. Gav ett konkret förslag om tisdag nästa vecka så nu är det bara att avvakta svar. Hoppas så klart att han nappar.

Snart börjar det dra ihop sig till Tjejvasan. Åker upp på fredag. Det ska bli trevligt. Passar perfekt eftersom jag jobbar häcken av mig denna veckan. På tisdag nästa vecka (förhoppningsvis efter trevlig lunch med Hugh) har jag bokat 3 st behandlingar på ett Spa. Massage, ansikte och fötter... mums!

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon blir det säkert en 10 timmars arbetsdag...

Sov sött alla.

/HSJ



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar