tisdag 10 februari 2009

Andra Bullar

Nej jag har inte gått och dött av tristess om ni trodde det. Det känns däremot bättre nu. Hade en uppiggande helg då jag fick en liten vitamininjektion från min lille brorson.

Det är en del som ska bli klart till nästa vecka på jobbet och jag börjar känna mig lite stressad. Har dessutom glömt att det kommer en delegation från Danmarkskontoret imorgon. Jaiks. Jag har totalt glömt bort det och skulle behövt prata lite med min föregångare. Om det är någon som kan tycka till om succes & failures under året så är det ju hon. Men hon har varit på semester ett par dag och har varit oanträffbar. Å andra sidan, hade jag haft koll på mötet så hade jag frågat henne för länge sedan. Jag hade en liten påminnare i min kalender i fredags men jag måste ha tryckt bort den utan att reflektera. Nåväl, det löser sig nog.

Sprang på Hugh igår. Han har inte svarat på mailet än men jag är nog lite för kvinnlig där i mitt tänkande. Jag slängde ut en "hör av dig när du har tid". Och då gör han väl det. Däremot var han väldigt pratsam igår. Det var på vippen att jag tyckte att samtalet ibland gick lite på tomgång. Vilket är livsfarligt för då börjar jag prata om helt banala saker bara för att fylla ut. Jag nämde allt från handikappades sexliv till bränderna i Australien. Inte för att just det är banalt, men ni förstår vad jag menar. Utfyllnadssnack liksom. Himmel. Men jag tror inte han tänkte på det. Som tur var.

Rosendahls trädgårdar har öppnat en liten butik på Arbetargatan där dom säljer lite av deras varor. Bland annat bröd, kakor och sylt. Jag har längtat efter en schysst brödbutik i närheten så det var välkomnat. Tyvärr var damen i butken så jäkla sur så jag blev verkligen avtänd. Men jag ska ge henne en chans till och hoppas att hon hade en dåligt dag. Jag såg verkligen fram emot att stötta den butiken med att handla lite. Men då får hon nog ta bort pinnen i häcken.

/HSJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar