söndag 15 februari 2009

Ett ögonblicks panik




Eftersom jag fortfarande inte kan greppa att det inte var stekpannemannen utan någon annan som dök upp på mitt kontor så fick jag en fasansfull tanke. Tänk om jag sms:ade fel person? Olyckligt eftersom sms:et utvecklades till en rätt vulgär sms ordväxling! Jag har nämligen två personer med hans namn i min telefonbok. Det ena är smeknamnet och det andra är namnet. Typ Lasse & Lars. "Lars"kommer jag inte ihåg vem det är...I panik slog jag upp numret på eniro och fann som tur var att det var den jag trodde det var. Dvs Lasse. Tänk er att ha motsvarande "SMS sex" med någon som ni tror är en person och sen är det i själva verket någon annan! Phew.

Egentligen borde jag inte ha uppmuntrat stekpannemannen igår men jag kunde inte låta bli. Det var flera dimensioner av tillfredställelse i att "kåta upp honom" så han inte visste vad han hette.


Lite "Ha, nu ångrar du nog att du inte ville fortsätta träffa mig". Fullkomligt egotrippat. Jag lovar att han kommer att höra av sig snarast när han är i stan. Får se hur jag förhåller mig till det då.


Idag har jag varit på konstrunda. Under de åren jag träffade "Love of my life", vi kan kalla honom "Konsthandlaren" istället, men även efter har det utspelat sig en något annorlunda konstrunda för mig. Han köper en massa konst på utställningar runt om i Stockholm, berättar för mig och jag går till galleriet och tittar på de alster han köpt. Sen har vi en liten ordväxling via sms om det och sedan...ingeting. Även fast det är två år sedan vi hade en mer intim relation så pågår det fortfarande. Ibland får jag tycka till även innan han köper och vara med och bestämma. Hans smak är tydlig oavsett om det gäller foto eller målningar. Det är subtilt, utanförskap, nyfiket, svart, sexuellt och ond bråd död. Trevligt eller hur? Bilden ovan är en av mina egna favoriter. En av konstnärerna som konsthandlaren har på väggen hemma. Han valde dock inte denna bilden. Jag lovar att han går igång lite på mina konstrundor också. För honom är det en del av konsten. Själva inköpsprocessen. En liten konstinstallation i sig.
Jag verkligen MÅSTE jobba några timmar nu. Hur det nu ska gå till...


/Hallonsmultronjordgubb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar