söndag 1 mars 2009

Var finns medmänniskan?

Igår, efter jag hade klivit av tåget på Stockholms central så lyckades jag trampa snett på perrongen. Asfalten hade liksom satt sig och det var en liten kant som jag inte såg. Det tillsammans med att jag har slitit av ledbandet i foten så många gånger så jag faktiskt har något ledband kvar gör att jag trampar snett rätt lätt. På en millisekund så rasade jag till marken och blev sittande där. Det gjorde riktigt ont denna gången. Det som gjorde mig lite besviken på mänskligheten var att det tog ganska lång tid innan någon kom fram och frågade om jag var ok. Det var ju en hel del folk eftersom alla precis klivit av tåget. Men en kille kom fram och när han kunde konstatera att jag var ok så gick han kort därefter. Ett annat par som blev kvar på perrongen kom också fram. Jättegulligt av dom, men det var inte dom som var närmast. Det var flera människor som bara fortsatte gå.

Hur som helst, smärtan klingade av ganska snabbt och jag kunde gå vidare. Men jag blir ledsen när människor inte bryr sig om när någon trillar och gör sig illa. Skäms.

Jag hade varit hos min familj i Sörmland och hälsat på. Perfekt upplägg att åka till mamma & pappa efter jobbet och sedan åka tillbaka kring lunch på lördagen. Då hinner jag både med att träffa dom och sedan hänga med kompisarna på kvällen.

Kompisarna bestod av A + A. Vi tog ett glas champagne på Salongen (Fredsgatan 12) och sedan åt vi middag på Riche. Även om lammracksen var lite väl röda så var det gudomligt gott. Lammracks, med kalvbräss och stenmurklor. Vi satt och åt och drack ända tills dom stängde! Jag hoppade dock över allra sista drinken vilket jag är glad över idag.

Stekpannemannen har sms:at mig en del sen jag hetsade upp honom i lite "sms-sex" för några veckor sedan. Han är i Åre stor del av vintern. Men eftersom han frågade var jag var någonstans igår så tänkte jag att han var i STHLM. Men, det var han inte. Jag fattar inte riktigt vad han vill om han är i Åre. Så jag sa till honom att höra av sig när det är ett "Booty Call" på riktigt. Han visste inte var det var visade sig haha...Sa till honom att slå upp det på internet. Så, inatt fick jag frågan "är du i människorbyn nästa helg"? För några veckor sedan skulle jag kunna överväga att träffas en lördag bara för att få lite bra sex, men nu känns det annorlunda. Jag tror inte jag är intresserad. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska få fram det på ett bra sätt. Det är ju inte så att vi pratar i telelfon eller rings. Men, eventuellt är jag inte hemma nästa helg så jag kan nog slingra mig ur med det.

Igår på middagen var jag inte riktigt i form. Eller, det gick upp och ner. Jag hade glömt att äta lunch på dagen och det tog ut sin rätt på kvällen. Ena stunden var jag helt borta och satt tyst och bara lyssnade när dom andra pratade för att sen delta entusiastiskt. Jag tyckte vi skulle ta en shot av något slag så jag skulle pigga till mig men dom andra gick inte igång på det. Eller, vi kunde inte riktigt komma på vad det skulle vara för något. Tacka vet jag på 90-talet då man kunde dra i sig en Tequila eller en Galliano Hotshot. Dom skulle väl bryta ihop på Riche om man skulle beställt en Galliano...Men, jag satt och tänkte på Hugh också. Jag önsketänkte att han plötsligt skulle kliva in genom dörren. Jag vill träffa honom snart.

Salongen på F12 var riktigt snyggt by the way. Som en rik, exentrisk fasters vardagsrum.

Hugh, sms:a och säg att du vill ta en promenad i solen!...Trots att jag har ont i foten och knappt kan gå så hade jag lätt släpat mig ut.

/Hallonsmultronjordgubb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar