söndag 8 mars 2009

Dalarna!

I helgen har jag levt riktigt småstads och friluftsliv. Åkte till Falun med en kompis i fredags. Vi tog med oss lite allt möjligt, utförsskidor, längskidor och skridskor. Det blev skridskor på Runn på lördagen och lite slalom idag i Bjursås. Det var en avkopplande helg. Men jag fick nog lite kulturkrock tror jag. Vi bodde hos min kompis vän L. Kompisen A är lite äldre än jag och så var även L. Han har ett bra jobb som ingenjör så han borde ha det gott ställt. Men, han bodde verkligen riktigt sunkigt. Jag förstår inte att man vill ha det så omkring sig. Sen kanske det inte är lika mycket småstadsgrej som ungkarlsgrej i och för sig. Förmodligen lägger han sina pengar på annat, men med MYCKET små medel kan man faktiskt ha ett hem som är beboeligt. Well, bara han trivs. Men jag blev förvånad över min egen reaktion. Jag trodde inte jag var så bekväm och noga av mig...

Till något helt annat. Jag måste vara knäpp. Jag har slitit mitt hår med att få ihop en grej på jobbet. Deadline vare idag då det skulle presenteras för styrelsen. Jag fick alla mina förslag godkända vilket är fantastiskt. Ändå hänger jag upp mig på lite konstruktiv feedback jag fick på själva presentationsupplägget. Skärpning! Var nöjd istället!

Hugh har inte hört av sig! Buhuuuu....

/Hallonsmultronjordgubb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar