torsdag 5 mars 2009

Äcklig Avocadosoppa

Ikväll tänkte jag göra slut på lite mat som jag har hemma. Jag ska ju vara borta hela helgen. Hyfsat inspirerad så tänkte jag att jag skulle laga Avocadosoppa. Hur svårt kan det vara? Jag kollade upp lite ingredienser innan jag gick från jobbet och gick förbi affären. Jag hade inte skrivit upp exakt vad det skulle vara men jag köpte lite matlagningsgrädde.

Det blev suuuuperäckligt. Jag hade ingen Citron hemma och jag tror det är helt nödvändigt för att det ska bli ätbart. Den såg god ut men smakade beskt som sjutton. Urk. Så, det blev smörgås och ägg till middag =( och popcorn....

Imorgon åker jag till Dalarna för lite friluftshelg. Alla verktygen ska med. Slalomskidor, längdskidor, långfärdsskridskor...Vi ville ha lite options så vi kan se vad som funkar bäst. Jag skulle behöva sätta igång och packa med en gång.

Förresten, det verkar som jag har fått bygglov för balkong. Spännande!

/HSJ
PS. Inget nytt från Hugh....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar