torsdag 5 augusti 2010

Köttfärslimpa

Igår ganskska sent kom ett meddelande från en av killarna här på företaget. Han ville bjuda hem mig till hans familj på middag idag. Han ska göra köttfärslimpa! Så sött och det är klart att jag ska åka dit. Egentligen hade jag bestämt med min buddy, "kollegan-som-jag-har-bondat-med-jobbmässigt-men-jag-är-osäker-på-om-det-är-helt-platoniskt-från-hans-sida", att vi skulle käka midddag ikväll. så jag frågade om vi kunde skjuta på det till imorgon istället och berättade varför. Han skojade lite om att bli utkonkurrerad av köttfärslimpa men det var naturligtvis ok. Så ikväll blir det lite familylove vilket kommer att göra mig gott.

Kom just ut från ett litet snack med en av mina medarbetare. Hon är på många vis jätteduktig och bra men har stor del i att det blir lite dåliga vibbar ibland på våra gruppmöten. Hon tog det jag hade att säga väldigt bra. Min analys var helt enkelt att hon behöver sluta utgå ifrån att det Karen säger alltid är undanflykter och ursäkter för det är det inte. Det bara känns så för henne eftersom dom har en historia där dom inte riktigt förstår varandra. Som sagt, hon förstod var jag pratade om och skulle definitivt prata med Karen om hur de tillsammans kan få lite bättre energi runt sig. Bokade även in ett möte med alla i ämnet "hur ska vi nå vårt mål?". Målet med det mötet är att ta fram verktygslådan. Ser fram emot det!

Jag måste säga igen att den här typen av inslag i jobbet är så himla givande och ger mig en riktig boost. Nyckeln är dock att förbereda sig så man är konkret i sin feedback och inte börjar svamla. Har jag märkt.

Hur var det nu igen? Vad, exempel, konsekvens, accept...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar