lördag 7 augusti 2010

Angelina Jolie som förebild?

När jag var på Beach Klubben med Britten igår så läste jag Vanity Fair för första gången. I den fanns det ett repotage om Angelina Jolie. För det mesta brukar jag inte ha tålamod att läsa om kändisar i glossiga magasin men den här gången slukade jag allt. Idag har jag läst fler artiklar ur tidningen och jag kan konstatera att jag gillar mixen av djupgående och ytliga reportage om samhälle, livstil, politik och mode.
I intervjun sa Angelina något jag fastnade vid: ”When I feel lost I just bring out a map over the world and remind myself that life is a big adventure”. Det tilllsammans med ett tidigare samtalsämne med Britten under dagen om resor och äventyr fick mig att senare på eftermiddagen forska lite I vilka spännande destinationer som finns lätt tillgängligt. Det första som kom upp var Tripoli i Libyen. Jag tror jag ska boka en resa dit innan det här året är slut. Bara för att jag kan.
Idag vaknade jag upp och funderade en god stund på vad jag skulle hitta på idag. Fick lite prestationsångest över alla möjligheter men det landade vid att jag slängde in maskin tvätt, skördade en citron till tillbringaren med vatten i kylen och la mig i en solstol för att försöka bättra på brännan på min vita rumpa och mina vita bröst. Jag har märkt att ibland känns det så fantastiskt skönt att bara göra vanliga, vardagliga saker här i mitt nya land och mitt nya hem. Som att tvätta till exempel. Det känns tryggt. Men i vinter har jag en dejt med Libyen. Tack Angelina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar