måndag 2 augusti 2010

Good day Mr Muscat

Gårdagen snäppade upp sig något efter jag hade gått ner och tagit ett dopp i det blå. I porten stod Mr Muscat och väntade på något. Eller bara stod där, det är lite oklart. Skulle mitt liv blivit film skulle han definitivt fått spela sig själv. Coolare utseende på en farbror har jag nog aldrig sett. Smal, intensiva mörka ögon med intellektuella markerade glasögon, stor vit mustasch och en stråhatt.

Tog mig också samman också igår och gick på bio. "The killer inside me". Våldsam men ruggigt välgjord film. Någonstans mitt i filmen insåg jag också att jag inte hade druckigt något kaffe på hela dagen. Även om det är hemskt att kaffe påverkar en på det viset så förklarade det en hel del varför jag var segare än briokolor i huvudet. Som tur är så har dom paus mitt i filmen i det här landet. Något jag annars skulle ha avskytt. Jag måste by the way lägga till på min lista att jag inte ska glömma dricka kaffe.

Nåväl, hemma igen så hade jag en ganska soft kväll. Idag lyckades jag med konststycket att försova mig men det var ingen som märkte av det. Trots befarad oinspiration idag att göra någoting lyckades jag åstadkomma en hel del. Fick iväg det där "newslettret" jag har filat på ett tag. Tog även tag i övervakningen av mina chefers individuella samtal med sina anställda. Jag vet, det är lite kontrollbehovs varning på det, men vad ska man göra när dom säger att dom gör en sak och sen inte gör det? Dags för mig att börja ställa lite krav helt enkelt. Jag ska försöka skriva lite om det här så får vi se hur det utvecklar sig. Jag är helt klart besviken och jag orkar inte dalta. No more Mr Nice Guy.

Italienaren skrev något i stil med "hoppas vi ses på Malta en dag". Hjälp. Tänk om han kommer hit? Säkert inte, för det är väl sådant man bara skriver. Men jag är rädd att mitt sexuellt frustrerade piece of ass skulle tycka det var en bra ide om det föll sig så...

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar