lördag 5 juni 2010

En helt ny situation

Det var över ett år sedan jag var här. Det gick tydligen att ångra att man hade raderat bloggen och nu har den återuppstått igen. Det verkar dock som att visst innehåll har kastats om. Nåväl, kul var det ialla fall att läsa om mina upptåg i Stockholm för drygt ett år sedan. Känns som jag hade rätt mycket energi när jag skrev dom inläggen.

Energi. Det är väl lite därför jag är här igen. Mitt liv har förändrats totalt sedan sist.

Idag har jag ett toppjobb någonstans vid Medelhavet, tjänar mer än tre gånger så mycket än en medelinkomst. Har en takvåning med havsutsikt och en lägenhet centrala Stockholm. Jag har ett distansförhållande (tror jag...mer om det sen) med en man som jag är superförälskad i. Mina fina föräldrar mår bra trots att mamma fick cancer för några månader sedan och jag har en fin bror med familj och sedan bara några dagar en ny liten brorsdotter.

Livet leker? Nej...och det är det som är problemet. Jag har inte den energin som jag känner att jag hade när jag skrev mina tidigare inlägg. Jag har hjärnspöken, dåligt självförtoende och har hamnat i en dålig spiral. Och det är väl det som har fått mig hit igen. Jag inbillar mig att skrivandet kanske ska få mig att se klarare på saker och ting.

Allt är en röra. Jag vet inte om jag inte trivs här för att jag tror jobbet jag tagit är för svårt, eller att jag inte gillar företaget. Eller så gillar jag helt enkelt inte landet jag bor i nu större delen av tiden. Eller så mår jag dåligt för att jag inte är med mannen jag älskar. Saken är den att jag vet inte om jag inte trivs här eller om jag bara är feg. Ni vet, det där klassiska att man är en bluff och att någon ska komma på det.

Hur som helst, det är det jag ska nysta upp här är det tänkt. Så, inte så mycket singelsnack utan karriärkvinna som våndas.

Nu börjar det bli lite kyligt här på min takterass så det är dags att klä på sig lite. Har nog lite solfrossa tror jag. Helt klart har jag konstaterat att man inte är lyckligare för att man har en stor takterrass med citronträd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar