måndag 7 juni 2010

Klapp på axeln

Just nu känner jag mig fylld med energi och vill så klart passa på att få ner känslan och framförallt orsaken på pränt. Mannen har fortfarande inte ringt men det spelar ärligt talat ingen roll.

Idag var det dags för mig att sätta upp bonusmål för mina närmaste anställda. Av de miljarder saker jag behöver ta tag i mitt nya jobb så kändes den som mest akut. När väl riktningen är satt kan jag få ro att tänka på nästa steg. Workshoppen började lite segt och energilöst eftersom alla fortfarande verkade sova efter helgen. För att få igång kreativiteten och tankearbetet fick de börja med en liten ritövning som kombinerar "lära känna varandra" med reflektion över vad vårt varumärke som avdelning bör vara.

Ritövningen funkade, och snart var energinivån, inte på topp, men hästlängder högre än en timme tidigare.

Sen kunde vi gå in på själva brainstormandet kring målen. Även om det blev en hel del diskussioner så kunde vi enas till slut. Det var ju för det här som jag tog jobbet! Stanna vid den här känslan nu. Var nöjd med hur du fick den här sömniga gruppen att komma igång och faktiskt komma i mål syftet med workshoppen.

Sen ringde min fina vän Johanna som på beställning och vi hade ett långt och bra samtal. All is good och jag säger som Karin, "livet måste haka upp sig lite ibland".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar