söndag 6 juni 2010

Do´s & Dont´s

Det här inlägget ska bli min hjälp till självhjälp och något att gå tillbaka till när jag har det som jobbigast. Det är en kombination av mina egna förslag och några rader jag desperat läste i en självhjälpsbok som kom med på köpet när man köpte Damernas Värld för några år sedan. Har aldrig läst den men av någon anledning packade jag ner den inför flytten till Medelhavet. Kanske anade jag att den skulle komma väl till hands.

1. Ät ordentligt. När du är olycklig tenderar du att inte äta något. När man inte äter blir man ännu tröttare och man förväxlar energilöshet p g a för lite mat med att man har blivit apatiskt av olycka. Ät!
2. Stick ut och spring – du vet att du känner dig mycket starkare efteråt
3. Lyssna inte på sorglig musik, lyssna på musik du blir glad av
4. Var uppmärksam på var i månaden du befinner dig. Din menstruationscyk plåverkar dig mycket mer än tidigare och gör dig låg och känslig
5. Gå ner och bada i det fina Medelhavet!
6. Tänk på dina styrkor, att du är frisk och att det trots allt bara är ett jobb
7. Ring en vän du tycker om och som ger dig energi
8. Tänk att M (mannen) ska vara lycklig att få ha dig i sitt liv, så smart, snygg och omtänksam som du är. Jag är hans drömmars kvinna!
9. Det här är en utmaning som du har tagit dig an. Se möjligheten att lära dig något i detta!
10. Flytta fokus från dig själv. Betona positiva sker runt omkring dig. Säg det högt till dig själv
11. Ta dig samman kvinna - du har lyxproblem
12. Sitt inte och uggla framför datorn för mycket

Känner mig väldigt nöjd med första utdraget. Kommer säkert att byggas på. Kanske har ni några förslag?

Nu ett dopp i Medelhavet.

/HSJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar