torsdag 25 december 2008

Endast Jimi Hendrix är vaken....

När jag vaknade imorse så snöade det! Små små flingor singlade ner mot marken så allt såg sockrat och frostigt ut. Det blev en bra julafton hemma hos min bror med familj. Det var helt ok att hänga med mina föräldrar, bror plus fru, hennes föräldrar, bror och hans tonårige son. Även om vi inte känner varandra så har åren ändå gjort att man känner varandra. Det är helt ok att inte vara social. Dessutom finns det en liten människa som har allas uppmärksamet. Lille B. Min brors lille son som är ett och ett halvt år. För dagen iklädd en liten tomtenisse dräkt. Helt bedårande så klart. Pappa var tomte och han gjorde det jättebra. Jag släppte det där med att jag kände att jag svek rätt snabbt igår. Det ordnade sig ju! Det ska väl mer till än så för att jag uppfattas som en svikare...Jag ställer alltid upp med allt annat. Dumt att det blir en sån stor grej för mig. Jag måste nog träna lite på det. Men hur gör man det? Någon slags mental träning...

Jag fick inte något som stod på min önskelista vilket är lite typiskt pappa. Han hittar alltid på en massa trams. Men det blev jättebra ändå. Jag fick ett playstation....Snacka om löjliga familjen! I vilken familj får den snart 35-åriga dottern ett playstation? Pappa och jag har spelat Guitar Hero nu en stund och jag spöade skiten ur honom. Kan ni se det framför er? Jag iförd endast leggings och ett linne (hade tagit av mig klänningen för jag var så varm) och pappa i sin hemmastass (mysbyxor och T-shirt). Och Guitar Hero. Är nu rätt trött och mätt så jag orkar inte skriva många rader till.

Jag har varit lite låg den här julen. Men det är så att jag har en fantastisk familj, jättefina vänner som uppskattar mig och som ringer på julafton för att tala om det. Jag har ingen som helst anledning att vara låg.

God Jul & Rock on!

1 kommentar:

  1. Ha ha, jag är också på väg att bli 35 och jag hade älskat att få ett playstation i julklapp....till mina barns stora fasa givetvis...eftersom jag skulle göra allt jag kunnat för att vara bättre än dem i alla spel..
    Hoppas du har en bra dag

    SvaraRadera